Oj Oj Oj

Det är två månader sedan jag skrev ngt här...har haft en jobbig period med värk!

Under dessa månader har crossåkningen gjort höst, Tina jobbar extra i garderoben på Aveny & har även startat nytt företag. Jobbar flitigt i skolan & tävlar i en fototävling i stan med lokala butiker. De sökte fotografer, över 70 sökande, 15 blev uttagna & tilldelad en butik ( Tina var en av dem!!!) & jobbet bestod av att fota modebilder.
Nu finns de upplagda på look.st.nu för röstning. De fem med flest röster går vidare till en jury som avgör vem som vinner. Vinnaren får kamerautrustning för 10 000.-. Tina fotar med butiken Kharma.
Spännande!
Vill ni bidra med er röst på Tina är jag väldigt tacksam!

I fredagsnatt somande min farmor in... Tänker på dig!


Jag har precis varit på massage för jag bara måste prova ngt för min nacke & axlar killing me.
Har provat kylbalsam, värmeliniment, stretching, träning, vetekudde & spikmatta. Inte ett jäkla dugg hjälper, lindrar ngt för en stund möjligen, är hur less som helst på detta. Knaprat piller i stor mängd nu.

Ang. jobbfronten står det helt still. Hör inget från arbetsförmedlingen, trots att jag skulle få en jobbcoach & visat intresse för en utbildning. Jag skulle få extra hjälp där pga mitt "funktionshinder", men vad det innebär vet jag inte. Förmodligen väntar de ut stämplingsdagarna så att man hamnar i ngt annat åtgärdsprogram då. De vet väl inte vad de ska göra av mig, tragiskt & deppande tanke!
Jag är ju enligt dem 50% arbetsför i anpassat jobb...var faan hittar man ett sådant. Min enda chans är nog egna kontakter men det ser heller inte just ut, trots att jag känner många egna företagare.
Resterande 50% är jag sjukskriven men ansökan ligger inne för pension på de %.  

Det enda riktigt roliga i mitt liv just nu är att jag ska bli faster (tror på en grabb stenhårt & kallar honom Sixten, hihihi) samt DANSEN!!!! Trots värk i mängder så är det så himla kul!!!
Trodde aldrig att jag skulle hitta ngt som är värt all värk, men så är fallet & kan JAG så är det inte omöjligt för er andra heller. Prova linedance!!! Ni kommer inte att ångra er. 
Tinas framgångar & min kära relation med fam. Frisk! Ni gör min dag! <3

Usch det lät deppigt men så känns det just nu...har lätt att deppa ner mig den här årstiden...
längtar till jul med allt vad det innebär, förutom städningen då, men i allafall!

Ska försöka rycka upp mig...

Ha´re Tjingeling!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0