En mexikansk prinsessa!

Jag vill bara säga helvetets jävla skit...hela svordomsvisan & lite till....

Jag & min dotter är båda allergiska astmatiker men vi har alltid drömt om att ha hund.
Vi fick genom bekanta höra talas om en hundras som man kunde tåla; Mexikansk nakenhund.
Vi har tittat runt i säkert ett år & velat på om vi ska prova eller inte.

För två veckor sedan var vi på besök hos en uppfödare på Lindingö, det var jättespännande!
I onsdags for vi till Uppsala till en annan uppfödare & fick med oss hem en tik på 6 månader vid namn Hedda!

Avtalet var på prov & sedan fodervärd. Många hyper allergiska har denna ras.

Hedda är en tvättäkta prinsessa! Inget måndagsexemplar där inte, utan ett fredagsmysexemplar!

Jag har aldrig träffat en hund som är så gosjuk (precis vad vi ville ha). Hon är mörk grå/brun i skinnet & blir svart på sommaren. Har lite stubb mellan öronen & lite hår på svansen.
Hon hade inte träffat barn förrut men Embla blev inget problem. Vi var på 40 årskalas med henne & hon reagerade inte ens när det kom fler & fler. Otroligt fint temperament & sinne. Skäller inte utan är en busig & otroligt go hund som man bara vill krama! Lite mörkrädd & ovan promenader efter trafikerad väg & inte riktigt rumsren.

Vi har haft henne i 6 nätter & 5 dagar, nu är hon till 95% rumsren & blir bara bättre bättre på att gå i koppel.

Vi hade gjort allt för att förutsättningarna skulle vara på max, storstädat hemma, medicinerat regelbundet, tvättat henne....men vad tror ni hände...
efter första natten kände jag att det här kommer nog inte att gå, så vi har vädrat, dragit ner på värmen i huset (jag blir sämre av kompakt värme), men det blev bara sämre, har fått tagit förutom mina dagliga doser extra cortison för att det skulle gå. Tina reagerar med att nysa, kraxa & få utslag.

Det var bara att inse att Hedda var oss bara till låns.
Jag har grinat, snorat & svurit...
...om hon hade varit en "pain in the ass"-hund då...då hade det varit lättare, men nu trots kort tid hade hon hittat till mitt hjärta & hon hade mig i sitt!

Det var med stor sorg i hjärteroten som jag sa hejdå till henne i morse, tårarna har sprutat...

Soffan var hennes goplats, där ville hon bara mysa med oss! (Fler bilder kommer)

När det gäller min allergi & astma så är det ett känsligt kapitel, har alltid känt mig sämre än andra för att jag inte tål påskliljor, syréner & liljekonvaljer på våren, hyacinter till jul, snittblommor & pälsdjur medmera.
Har inte kunnat vara hos kompisar som haft djur, på mitt förra jobb så kändes det förjäkligt att inte pensionärerna skulle kunna få ha blommor inne odyl.
Som barn drömde jag om att ha häst men det var ju helt otänkbart.

Det känns som det är mitt fel.

Nu blommade allt upp igen, då jag blev stormade kär i en liten tjej med fyra ben
& inte kunde få behålla henne.

Fy faan, varför blir man sjuk av ngt så natuligt som natur & djur???
Har kollat lite om vaccinet som finns & givetvis det mot hund har inte funkat ngt bra.

Nu hoppas jag att min vårallergi inte ska bli sämre än vanligt pga detta, vi får väl se...

Just nu har jag bara sorg i hjärtat & tårar i ögonen....

Kommentarer
Postat av: -Nena-

Vad tråkigt att det inte fungerade.

Så fin hon är.

((Kram))

2010-03-16 @ 13:03:24
URL: http://nena.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0