9 juli

Idag är ingen vanlig dag,för det är Tinas födelsedag.
För 18 år sedan kom hon med dunder & brak genom ett akut kejsarsnitt, bara 1490gram tung.
Livlig som tusan redan då, trots sin storlek!


Innan du kom in i mitt liv undrade jag ofta hur det skulle vara att ha en dotter.
Jag försökte se henne framför mig. Blyg & vän som en älva, eller knubbig & sprudlande glad?
Duktig på att styra & ställa, eller fylld av omsorg om andra?
Kanske både och?
Men inte ens i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig att du skulle bli så underbar, så förbryllande, oförutsägbar & makalös!
Min kära dotter - ta vara på livet!

När döttrarna blev till
var tanken ganska klar
en dotter har nåt i sig
som ingen annan har.

En vilja & en känsla
ett sätt att bry sig om
som skänker lite värme
i allt hon står bakom.

Och därför kära dotter
som är så underbar
Vi tackar dig för att just
du valt oss till mor & far.

Jag älskar dig!



Och inte nog med det, Tinas farmor, Gun fyller också år idag, Hipp Hipp Hurra!




Kommentarer
Postat av: -Nena-

Stort grattis till både Tina och Gun.



Minns när min farmor berättade om att ni fått Tina

Tänk att det är 18 år sedan...

2010-07-08 @ 21:42:29
URL: http://nena.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0