Straffas...

Jag är en av de som blev utförsäkrade vid årsskiftet, och det är en helt hopplös situation.
Jag vill så mkt, har prestationsångest, hatar detta. Känslan att man straffas är stor, bara för att jag inte kan jobba fullt ut. Jag har nu en kapasitet på 50% på ett anpassat jobb, vilket egentligen är i överkant, men vad gör man...
Vem faan anställer mig i dagens läge?
Nu ska man slåss om resterande 50% för vem överlever på halva lönen, inte jag iallafall.

Dessa nya regler som haglat & ställt till det för redan utsatta måste ändras!
Jag tror inte många fejkar sjukdom idag när det är så pass låg ersättning. Är man sedan långtidssjuk så måste det väl räknas annorlunda.

Jag röstar för att Alliansen får leva på existensminimum i ett halvår så kanske de förstår hur många svenskar har det idag.

Rösta rött!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Välkommen till blogglandet.

Kramar Mamma

2010-02-18 @ 12:35:10
Postat av: L-A

Välkommen till rymden

för oss som har förmycket fri tid eller var det fritid



Ditt finger rör vid tangenten så lugnt

ditt finger rör sig på bokstäverna runt

du skriver allt som känns så fel

Så att din skäl kan bli hel

här kan du skriva om som du vill

här kan du skriva om lite till

så välkommen du till dator rymden så stor

det spelar ingen roll var du bor!



2010-02-18 @ 13:45:14
URL: http://kronisksjuk.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Tack ska ni ha. Bra rimmat L-A!

2010-02-18 @ 14:17:06
Postat av: -Nena-

Kul att du nu också börjat blogga.

Jag lägger upp en länk på min sida.



Håller med dig i det som du skriver och jag tror inte heller att det är så många som fejkar för man blir ju som sagt inte fet på att vara sjukskriven :(

2010-02-18 @ 14:28:03
URL: http://nena.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Även om dom har fel i den frågan så kan man för f-n inte rösta in Mona Sahlin fattar du väl... Inte kommer det bli rött då iaf!!!

Då kommer det verkligen gå utför för detta land.

2010-02-18 @ 17:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0