Vovve!

Nu måste jag berätta vad jag & min familj gjorde igår... vi for till Lidingö för att träffa en uppfödare av Mexikanska nakenhundar.
Både Tina & jag är allergiska astmatiker så pälsdjur är omöjligt men det är en stor dröm.

Vi ville kolla in rasen, hade bara sett dem på bild innan & visst har de ett annorlunda utseende men vovve var det.
En tik finns till oss om vi vill!
Varken jag el. Tina kände en "hundlukt" trots att jag borrade in näsan i nacken på dem.
Vad gör man inte för en önskan om ett husdjur/sällskap/vän!

Tiken heter Nelli & är 4månader. Vi har alltid velat ha en kille men vad gör man. Hon hade även en kull på 4veckor & där var alla tingade utom en tik förståss. De såg ut som miniatyr flodhästar (hihih) men sååå söta. En hade päls som det kan bli ibland.
Den här uppfödaren visste vad hon pratade om, har stor kännedom om rasen & har ofta kullar. Importerar hundar direkt från Mexico för att undvika inavel.

Detta äventyr ledde ju givetvis till diskutioner, har vi råd?, Klarar vi av den med astman?
Ekonomin står ju inte högt precis....
Och inte oväntat en fruktansvärd värk för mig, klarar knappt långreor i bil.
Har varit på massagen idag, och jag var hård som pansar sa hon, det kändes som mina ryggmuskler var två decimeter ovanför "mig". Så nu känns det som en ångvält gått över mig.


Imorgon ska jag klippa mig, ska prova en helt ny frissa & funderar på att klippa ngt helt nytt. Spänningen stiger....
Ska även dansa imorgon, så jag hoppas att jag är i bättre skick. Vi skulle få lära oss en cha cha, vilket jag älskar!

Kommentarer
Postat av: -Nena-

Så söta =)



Kul med ny frisyr, skulle jag också vilja ha men jag vågar inte riktigt s



Hoppas det går bra med dansen idag.

2010-03-02 @ 12:47:59
URL: http://nena.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0