Linedancekryssning

Japp då var man hemma igen! Helgen har varit skitkul!
Det var ju första gången jag åkte med på en sådan här kryssning & det var tydligen 400 dansare mindre än vad det brukar vara (det var 600st med). Men enligt mig så räckte det & blev över. Dansgolven var smockade med folk.
Jag har dansat i fyra terminer & det är nog minimum om man ska få dansa ngt, det var mkt danser som jag inte kunde men för mig & min kropp så fick jag dansa tillräckligt.
Ömma fötter & stela vader fick man på köpet!

På vägen till Riga så började det gunga tidigt på kvällen, faan vad jag hade dålig balans! Men det var rejäla vågor.
Det gick bättre andra kvällen, då började det gunga senare på natten & då kändes det bara kul när alla for runt på dansgolvet.
Tax free´n blev jag lite besviken på, inte mkt att hänga i julgran om man säger så... men lite godis (självklart) & min favorit Malibou kom med i väskan hem!

På dansgolvet fanns alla typer, självaste Lucky Luke (Absolut Linedance), unga & gamla, stora & smala, stela & de med rytmen i blodet. Jag har fått en ny idol iallafall, han heter Paw & dansar för Absolut Linedance. Det går inte att beskriva hur jäkla bra han var alltså, det måste ses.
Ögongodis var vad det var! (dregel...)

Jag delade hytt med min svärmor så det blev mkt surr om en det ena & en det andra...

Somnade på tåget hem, vaknar i Hudiksvall med migrän vilket tog bort lite av det rus man varit i.
Men jag får ju igen det, det är bara att vänja sig vid får man ju höra...
Idag är jag stel, trött & huvudet känns fortfarande att det sitter på nacken, men i kväll är det tre timmar dansavslutning på kursen så det laddar jag för idag!

Skulle det inte vara så jäkla roligt så skulle jag inte utsätta mig för den smärtan jag alltid vet kommer som en efterrätt...

Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: -Nena-

Det var lite Linedance-uppträde vid vår ica affär i helgen och det ser så himla kul ut.

Har varit sugen att testa ett tag men det har inte blivit av.



Kul att du hade det bra och jag hoppas att räkningen inte blir allt för hög.

2010-04-20 @ 18:49:05
URL: http://nena.bloggagratis.se/
Postat av: Madde

Jaa Lena det är värt att testa!

Det är viktigt med bra skor som dämpar lite bara, annars är det bara att köra igång till hösten!



Har dansat tre timmar nu så jag vet vad jag gör imorgon....pust....

2010-04-20 @ 22:49:42
URL: http://painsister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0